Google-Mobiel

Google bevestigd belang van responsive webdesign

Enige tijd geleden op de Recode’s code/Mobile conference, maakte Amit Singhal, de senior vicepresident van Google Search, bekend dat meer dan de helft van de 100 miljard zoekopdrachten die maandelijks op Google worden gedaan vanaf een mobiel apparaat komen.

Een belangrijke kanttekening hierbij is dat Google bij hun telling geen rekening houd met apparaten die groter zijn dan 6inch, wat inhoud dat tablets buiten deze telling vallen. Wanneer Google het heeft over mobiele apparaten doelen ze voornamelijk op smartphones.

Singhal legt uit dat het zoekgedrag fundamenteel aan het veranderen is en wat dit voor effecten heeft op de interactie van gebruikers met hun apparaten.

De manier van zoeken is fundamenteel aan de manier waarop we aan het computeren zijn. Computeren kan gebeuren op een tablet, op een desktop of op een 1 inch/2,5 cm formaat zoals een smartphone.”

Op Google+ deelde John Mueller, de Webmaster trends analist, de afgelopen week het nieuws over mobiele zoekopdrachten, in combinatie met een waarschuwing aan degene die met hun website nog geen gebruik maken van een responsive webdesign.

Meer dan de helft van de zoekopdrachten op Google komen vanaf een mobiel apparaat. Als je website nog niet mobiel vriendelijk gemaakt is, negeer je een hoop potentiele gebruikers.”

Nog meer belangrijk nieuws vanaf de Recode conferentie wat het melden waard is, is het feit dat Google nu meer dan 100 miljard links uit applicaties heeft geïndexeerd. Dit geeft eens te meer aan hoe zoekopdrachten naast het vinden van websites de interactie van mensen met hun apparaten aan het veranderen is.

Google, Mobiele weergave, Responsive Webdesign

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *